Verkoopsvoorwaarden & Herstellingsvoorwaarden

Verkoopsvoorwaarden & Herstellingsvoorwaarden


                             VERKOOPSVOORWAARDEN:


Al onze fakturen zijn kontant betaalbaar, dertig dagen na aankoopdatum.

De verwijlintresten bedragen 15% en zijn verschuldigd vanaf de faktuurdatum en dit zonder aanmaning. In geval van niet betaling op het vastgestelde tijdstip zal het verschuldigde bedrag verhoogd worden met een schadevergoeding van 15% plus de gerechtelijke kosten met een minimum van 50,00 €.

In geval van betwisting is enkel de rechtbank van Leuven bevoegd. De goederen of onderdelen blijven eigendom van de verkoper tot op het ogenblik van de integrale vereffening van de faktuur.

Vanaf de ontvangst van de goederen draagt de koper daarbij alle verantwoordelijkheid voor verlies, vernietiging of verdwijning ervan.

Alle klachten waartoe de fakturen of leveringen aanleiding kunnen geven dienen per aangetekend schrijven, en binnen de 8 dagen na de faktuurdatum te worden medegedeeld.

Na deze termijn worden ze onherroepelijk beschouwd al zijnde laattijdig.

 

                    ALGEMENE HERSTELLINGSVOORWAARDEN

 

AFGIFTE DEFECTE TOESTELLEN


Voor grote huishoudapparaten (koelkast, diepvriezer, wasautomaat, droogkast, vaatwasmachine, fornuis, dampkap, ingebouwde oven en kookplaat) en TV's- video- stereo ketens is er een tussenkomst aan huis mogelijk. Binnen een straal van 20 km rond ons verkooppunt, worden voor herstellingen onder waarborg geen verplaatsingskosten aangerekend. Eventuele kosten van gebruik van een ladderlift zijn echter steeds ten laste van de klant. Hetzelfde geldt voor kosten van demontage van de te herstellen toestellen en van de her montage van herstelde inbouw-, onderbouw- of geïntegreerde toestellen. Buiten deze zone van 20 km en voor herstellingen buiten waarborg worden verplaatsing- en vervoerkosten aangerekend volgens de tarieven die beschikbaar zijn in het verkooppunt. Alle andere toestellen moeten voor herstelling binnengebracht worden.
Defecte toestellen dienen volledig leeggemaakt te zijn alvorens ze voor herstelling af te geven.
In het toestel geblokkeerde voorwerpen worden mits voorafgaand verzoek en voor zover mogelijk terugbezorgd, indien zij op de herstellingsbon zijn beschreven.

 
BRUIKLEENTOESTELLEN


In bepaalde gevallen, en voor zover voorradig, krijgt de klant de beschikking over een bruikleentoestel. Hiervoor wordt een waarborgsom aangerekend. Indien de klant het bruikleentoestel niet terugbrengt binnen de afgesproken termijn, zal een vergoeding per dag vertraging worden aangerekend. Ook in geval van beschadiging, diefstal of verlies is een schadevergoeding verschuldigd, gelijk aan de marktprijs van het toestel.

 

TERMIJN


De termijn nodig voor de herstelling, te goeder trouw vastgesteld, is louter indicatief en vormt geen essentiële voorwaarde van de overeenkomst. Wij zijn niet aansprakelijk voor de leveringstermijnen van de wisselstukken.
Eventuele kosten wegens niet-beschikbaarheid van toestellen in herstelling worden nooit vergoed.

 

AFHALING/LEVERING HERSTELDE TOESTELLEN


Elke klacht betreffende zichtbare schade aan herstelde goederen dient, om in acht genomen te worden, schriftelijk geformuleerd te worden op de begeleidende documenten op het ogenblik van de levering of afhaling. Hetzelfde geldt voor schade veroorzaakt door onze leveraars of techniekers.
De klant heeft 60 dagen tijd om de herstelde toestellen op te halen of te laten leveren. Nadien worden de toestellen vernietigd zonder verdere aanmaning.

 

GARANTIE


Op alle herstellingen geldt een waarborg van drie maanden, voor zover het eenzelfde defect betreft en dit niet veroorzaakt is door een verkeerd gebruik.

 

TOEPASSELIJK RECHT


Elk geschil is onderworpen aan Belgisch recht. Enkel de Leuvense rechtbanken zijn bevoegd.



NAZICHTKOSTEN OF BESTEKKOSTEN

Bij afgifte van het toestel door de klant of tussenkomst aan huis rekenen wij steeds nazichtkosten of bestekkosten aan (zie de tarieven het verkooppunt). Deze worden verrekend met de herstellingskosten. Nazichtkosten of bestekkosten worden echter ALLEEN terugbetaald bij aankoop van een nieuw toestel.

(Op vraag van de klant; indien er geen herstelling plaatsvindt, als het toestel economisch of technisch onherstelbaar is, of dat de wisselstukken niet meer verkrijgbaar zijn; enz.)


KOSTPRIJS VAN DE HERSTELLING

De klant bepaalt het grensbedrag waarvoor de herstelling mag uitgevoerd worden. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan dit grensbedrag, wordt een bestek opgemaakt en vindt de herstelling pas plaats na toestemming van de klant.


BESTEK


De prijzen vermeld in onze bestekken blijven één maand geldig. Onze bestekken worden steeds opgesteld onder voorbehoud van de kosten voor de vervanging van wisselstukken, waarvan het defect slechts tijdens de herstelling wordt vastgesteld. In dat geval wordt een tweede bestek ter goedkeuring voorgelegd aan de klant.

 

 BESCHIKBAARHEID VAN WISSELSTUKKEN


Wanneer bepaalde wisselstukken, noodzakelijk voor de herstelling van het apparaat, niet meer verkrijgbaar zijn, kan de gehele of gedeeltelijke onbruikbaarheid van het toestel niet verhaald worden op de firma: Electro service Vanparijs.


OUDE WISSELSTUKKEN/ONHERSTELBARE TOESTELLEN


De wisselstukken die bij herstelling vervangen worden en de onherstelbare toestellen, zullen enkel aan de klant terugbezorgd worden indien deze daar formeel om verzoekt. Bij afgifte van zijn defect toestel en mits betaling van de eventuele vervoerkosten, nazichtkosten of bestekkosten alsook de kosten voor de her montage van het toestel.

 

BETALING


De betaling van de herstellingskosten gebeurt CONTANT bij de afhaling in het verkooppunt of de levering aan huis van het herstelde toestel of aan de techniekers bij een tussenkomst aan huis. In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij betalingen per overschrijving toestaan. In dat geval rekenen wij echter steeds:

 15 euro administratiekosten aan.

Deze voorwaarden gelden vanaf 01/01/2007


Share by: